Köpvillkor

Vi har som mål att alltid ge personlig och hög service till våra kunder. Nedan följer de köpvillkor som vi arbetar efter och som överensstämmer med gällande lagstiftning och våra egna riktlinjer. Vid frågor kontakta vår kundservice.

Priser

Alla priser är i SEK inkl 25% moms. Priset som gäller är det som är angivit den dag kunden gör sin beställning. Eventuella fraktkostnader redovisas innan du bekräftar köpet.

Beställning

Alla beställningar sker via vår Internetbutik. Vi tar alltså inte beställningar via vanlig e-post, telefon eller fax. Det finns inget minsta beställningsvärde. Avbeställning av en order kan göras till vår kundservice ända fram tills dess varan har skickats. Därefter står du som kund själv för returfrakten. Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

Personuppgiftshantering

Vi hanterar dina personuppgifter på bästa sätt genom att följa de lagar som finns. Netail AB är personuppgiftsansvarig och alla personuppgifter skyddas från externt intrång samt hanteras enligt bestämmelserna i GDPR (General Data Protection Regulation).

När du gör ett köp hos oss ger du ditt samtycke till att vi hanterar dina personuppgifter. De personuppgifter vi samlar in är: namn, postadress, telefonnummer, e-postadress samt IP-nummer.

Dessa uppgifter behöver vi för att hantera och leverera köpet. För leverans samt betalning delas några av uppgifterna med logistik- och betalningspartners. Vi lagrar inga betalningsuppgifter så som kortinformation eller personnummer hos oss. För att kunna kommunicera med dig angående din order, sparar vi din e-postadress. För dig som prenumenerar på vårt nyhetsbrev delar vi din e-postadress med en nyhetsbrevstjänstpartner. Du kan enkelt avregistrera dig från vårt nyhetsbrev genom att klicka på “Avregistrera” längst ner i brevet. Dina personuppgifter sparas också för eventuella framtida reklamationer och garantier. Personuppgifterna sparas hos oss så länge du samtycker och eller lagen kräver. För bokföringen sparas köphistorik i sju år. Vi säljer aldrig dina uppgifter till någon. Du har rätt att få ett utdrag på uppgifter om dig samt få dem ändrade eller raderade. Kontakta vår kundservice om du har frågor eller behöver hjälp med detta.

Betalning

Hos oss kan du välja mellan flera olika betalningsmetoder via Klarna - kortbetalning, fakturabetalning, delbetalning, samt direktbetalning via din internetbank. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos här.

Klarna

Betala direkt - Kortbetalning VISA/Mastercard

Direktbetalning via din internetbank - Handelsbanken, Nordea, SEB, Swedbank

Klarna Betala senare - Betala inom 30 dagar, ingen fakturaavgift

Dela upp din betalning

Uppläggningsavgift: 69-299 kr
Minimibelopp: 1000 kr per köp och konsument
Aviavgift: 29 kr /mån
Kreditgräns: Efter kreditprövning

 

Transporter

Vi använder oss av DB Schenker när vi skickar varor. Du kan välja att få paketet skickat till ett Ombud, till Jobbet och Företag, Hem dagtid eller Hem kvällstid. Välj det leveranssätt som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart kontakta vår kundservice. Vi ser helst att du kontaktar oss omgående vid transportskador men senast inom 7 dagar efter mottagandet av vara.

Fri frakt vid beställning över 1000 kr. Gäller frakt till paketombud och endast inom Sverige.

Paketombud 69 kr

Leverans sker till mottagarens Schenker Ombud. Ombudet väljs utifrån postnumret. Det finns ca 1600 Ombud över hela landet på platser du besöker varje dag som servicebutiker och bensinstationer. Sök närmaste Schenker Ombud här.

När ditt paket nått ombudet får du en avisering via sms eller e-post. Där står paketets löpnummer och hos vilket ombud du ska hämta ditt paketFör att hämta paketet behöver du legitimation och paketets löpnummer. Hämtas paketet av annan person än mottagaren, ska bådas legitimation uppvisas.

Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar, därefter skickas det tillbaka till oss. Påminnelseavisering sker sju dagar efter ankomst till ombudet.

Till Jobbet och till Företag 99 kr

Paket levereras till jobbet/företag under normal arbetstid, kl 07.00–17.00 och mottagen transport signeras som vanligt vid reception eller vid anvisad godsmottagning.

Privat mottagare aviseras via SMS alternativt e-post och hämtar sedan sitt paket i receptionen/godsmottagningen. Beställaren måste säkerställa att arbetsgivaren godkänner detta leveranssätt för privata paket till arbetsplatsen.

Om mottagaren ej är anträffbar gäller följande alternativ:
1. Paketen kan hämtas på Schenkers terminal efter överenskommelse.
2. Paketen körs ut mot extra ersättning efter överenskommelse.

Hem dagtid 149 kr eller kvällstid 229 kr

Hemleverans sker på dagtid eller kvällstid, när mottagaren är hemma och personligen kan ta emot varorna. Samtliga sändningar aviseras via telefon. Därför måste mottagarens telefon- alternativt mobilnummer som kan nås dagtid alltid anges.

Hemleverans kvällstid sker vardagar mellan 17.00–22.00, inom angivna postnummerområden. Övriga postnummer distribueras dagtid. Hemleverans dagtid sker vardagar mellan 07.00-17.00.

Hämta själv hos oss - Tallstigen 3, Västra Frölunda, 0 kr

Du kan välja att hämta din beställning hos oss.  När din beställning är klar att hämtas meddelar vi dig. Hämtning vardagar 10.00-15.00. Kontakta oss via mail  till kundservice eller telefon 031- 381 07 07 om tiden inte passar.

Läs mer om transporter här.

Fraktavgifter

Fraktavgiften är oavsett vikt (inom Sverige):

Fri frakt vid beställning över 1000 kr. Gäller frakt till paketombud och endast Sverige.


69 kr Paketombud
99 kr Jobbet/Företag 07.00-17.00
149 kr Hem dagtid 07.00-17.00
229 kr Hem kvällstid 17.00-22.00
0 kr Hämta själv hos oss - Tallstigen 3, Västra Frölunda

Outlösta paket

För outlösta paket debiteras en avgift på 200 kr för hantering och returfrakt.

Leveranstid

Beräknad leveranstid inom Sverige är ca 1-3 arbetsdagar för lagervaror och ca 7-10 arbetsdagar för beställningsvaror. Se lagerstatus under respektive produktOm en vara är tillfälligt slut, meddelar vi dig beräknad leveranstid. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans. Eventuella merkostnader för detta står vi för. Annars gäller den längre leveranstiden. Vi reserverar oss för oförutsedda förseningar i leveranser som beror på våra leverantörer eller postgången.

Försäljning Europa

Vi säljer och skickar för närvarande produkter endast inom Sverige

Reklamation

Om en vara är felaktig, defekt eller slutar fungera vill vi naturligtvis rätta till det. När du får hem din leverans, vänligen kontrollera innehållet med en gång. Om något är fel i leveransen eller på någon vara, kontakta oss på vår kundservice inom 7 dagar. Bifoga gärna en digital bild om möjligt. Vid eventuell retur och ersättningsvara står vi för fraktkostnaden.  

Ångerrätt

Du kan ångra ditt köp hela 30 dagar efter du har fått hem leveransen, utan att ange någon anledning. Köpesumman återbetalas i sin helhet, exklusive eventuella fraktkostnader, senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Vi kompenserar ej eventuella påminnelseavgifter från Klarna under hanteringstiden av din retur så därför ber vi dig vara uppmärksam på förfallodatumet och kontakta Klarna i det fall att förfallodatumet behöver förlängas.  Om originalförpackning finns ska varan vara förpackad i denna och sedan med yttre beskyddande emballage för att undvika att varan skadas under transporten tillbaka till oss. Bifoga följesedel där du markerat vilken/vilka varor som returneras och antal. 
Returen sänds till: Dukatbord, Tallstigen 3, 426 74 Västra Frölunda.
Vid nyttjad ångerätt ombesörjer och betalar du själv för returkostnader. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Vi ersätter inte gods som kommer bort eller skadas under returtransport. Vår kundservice hjälper dig gärna vid frågor.

Force Majeure

Vi är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

Övrigt

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll. Vi garanterar inte att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende eller färg. 

E-commerce and design by: Crealevant