Frågor och svar

Hur betalar jag?
Hur transporteras varorna?
Levereras varor utomlands?
Hur mycket är fraktavgiften?
Kan jag själv spåra ett paket?
Hur lång är leveranstiden?
Hur packas varorna?
Hur reklamerar jag en vara?
Kan jag ångra mitt köp?


Hur betalar jag?

Hos oss kan du välja mellan flera olika betalningsmetoder. Välj den metod som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet. Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

 

Kortbetalning

Vi accepterar de vanligaste betalkorten Visa och Master/Eurocard. Kortbetalningen sker säkert över Internet med 3DS-teknik. Välj din korttyp i kassan och fyll i ditt kortnummer, kortets utgångsmånad och ditt kontrollnummer. Kontrollnumret är de tre sista siffrorna i signaturfältet på baksidan av ditt kontokort.

 

Faktura

I kassan väljer du betala direkt, betala senare eller dela upp.
Leverans kan endast ske till beställarens folkbokförda adress. Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket innebär att Klarna inhämtar en kreditupplysning.

 

Betala direkt

Bekräfta autogirodebitering med bankID
Beloppet dras från ditt konto inom ca 2 bankdagar 


Betala senare

Kredittid: 30 dagar. Dagarna räknas från att ordern lämnar lagret.
Faktureringsavgift: 0 kr

 

Delbetalningsalternativ

Uppläggningsavgift: 69-299 kr
Minimibelopp: 1000 kr per köp och konsument
Aviavgift: 29 kr /mån
Kreditgräns: Efter kreditprövning

Betalningsmodell: Enligt nedan alternativ eller minst 1/24 del av den kvarvarande skulden per månad.

• 6 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 69 kr)

• 12 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 149 kr)

• 24 månader med 9,99 % ränta (uppläggningsavgift 299 kr)

• 36 månader med 9,99 % ränta (uppläggningsavgift 299 kr)

 


Upp

 

Hur transporteras varorna?

Vi använder oss av DB Schenker. Du kan välja att få paketet skickat till ett Ombud, till Jobbet och Företag, Hem dagtid eller Hem kvällstid. Välj det leveranssätt som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart kontakta vår kundservice. Vi skickar endast inom Sverige.

 

Paketombud 69 kr

Leverans sker till mottagarens närmaste Schenker Ombud. Ombudet bestäms utifrån postnumret.  Det finns ca 1600 Ombud över hela landet på platser du besöker varje dag som servicebutiker och bensinstationer. Sök närmaste Schenker Ombud här.

När ditt paket nått ombudet får du en avisering via sms eller e-post. Där står paketets löpnummer och hos vilket ombud du ska hämta ditt paketFör att hämta paketet behöver du legitimation och paketets löpnummer. Hämtas paketet av annan person än mottagaren, ska bådas legitimation uppvisas.

Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar, därefter skickas det tillbaka till oss.  Påminnelseavisering sker sju dagar efter ankomst till ombudet.

 

Till Jobbet och till Företag 99 kr

Paket levereras till jobbet/företag under normal arbetstid, kl 07.00–17.00 och mottagen transport signeras som vanligt vid reception eller vid anvisad godsmottagning.

Privat mottagare aviseras via SMS alternativt e-post och hämtar sedan sitt paket i receptionen/godsmottagningen. Beställaren måste säkerställa att arbetsgivaren godkänner detta leveranssätt för privata paket till arbetsplatsen.

Om mottagaren ej är anträffbar gäller följande alternativ:
1. Paketen kan hämtas på Schenkers terminal efter överenskommelse.
2. Paketen körs ut mot extra ersättning efter överenskommelse.

 

Hem dagtid 149 kr eller kvällstid 229 kr

Hemleverans sker på dagtid eller kvällstid, när mottagaren är hemma och personligen kan ta emot varorna. Samtliga sändningar aviseras via telefon. Därför måste mottagarens telefon- alternativt mobilnummer som kan nås dagtid alltid anges.

Hemleverans kvällstid sker vardagar mellan 17.00–22.00, inom angivna postnummerområden. Övriga postnummer distribueras dagtid. Hemleverans dagtid sker vardagar mellan 07.00-17.00.


Upp

 

Levereras varor utomlands?

Vi säljer och skickar för närvarande produkter endast inom Sverige

Upp

 

Hur mycket är fraktavgiften?

Fraktavgiften är oavsett vikt (inom Sverige):

69 kr Paketombud
99 kr Jobbet/Företag
149 kr Hem dagtid 07.00-17.00
229 kr Hem kvälldtid 17.00-22.00

Upp

 

Kan jag själv spåra ett paket? 

Paket skickade med DB Schenker går att spåra via deras hemsida så fort paketet har lämnat vårt lager. Gå in på www.schenkerprivpak.se och ange ditt paket-ID nummer.

 

Upp

 

Hur lång är leveranstiden?

Beräknad leveranstid är ca 1-3 arbetsdagar för lagervaror och ca 7-10 arbetsdagar för beställningsvaror. Se lagerstatus under repektive produkt.

 

Vi erbjuder ett brett sortiment av flera varumärken. För att detta ska vara möjligt, lagerhåller vi valda delar av det totala sortimentet. Leveranstiderna varierar därför beroende på om varan finns på vårt lager eller hos vår leverantör. Om produkten är lagervara eller beställningsvara anges på produktsidan. Vid beställning av flera produkter med olika leveranstider sampackas din order och skickas när samtliga produkter finns för leverans.

 

Restnoteringar

Om en beställd vara är tillfälligt slut, meddelar vi dig beräknad leveranstid. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans. Eventuella merkostnader för detta står vi för. Annars gäller den längre leveranstiden. Vi reserverar oss för oförutsedda förseningar i leveranser som beror på leverantörer eller postgången.

 

Upp

 

Hur packas varorna?

Alla varor packas mycket noggrant med bubbelplast och annat stötdämpande material i transportsäkra kartonger och wellpapp. Alla kartonger som innehåller glas, porslin eller keramik markeras med väl synliga ”GLAS” symboler.

 

Transportskador

Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du kontakta vår kundservice. Skadad vara ska reklameras till oss inom 7 dagar.

 

Upp

 

Hur reklamerar jag en vara?

Om en vara är felaktig, defekt eller slutar fungera vill vi naturligtvis rätta till det. När du får hem din leverans, vänligen kontrollera innehållet med en gång. Om något är fel i leveransen eller på någon vara, kontakta oss på vår kundservice inom 7 dagar. Likaså om en vara slutar fungera som den ska. Bifoga gärna en digital bild om möjligt. Vid eventuell retur och ersättningsvara står vi för fraktkostnaden.

 

Upp

 

Kan jag ångra mitt köp?

Du kan ångra ditt köp hela 30 dagar efter du har fått hem leveransen, utan att ange någon anledning. Köpesumman återbetalas i sin helhet, exklusive eventuella fraktkostnader, senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Skicka tillbaka varan i originalförpackning om sådan finns.

Returen sänds till: Dukatbord, Tallstigen 3, 426 74 Västra Frölunda. 

Kontakta vår kundservice för vidare detaljinstruktioner. Om du utnyttjar din ångerrätt betalar du fraktkostnaden tillbaka själv. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.

 

Upp

 

E-commerce and design by: Crealevant